Wieszam pranie, dzielę z resztą

Dzielenie z resztą to temat ważny, ponieważ jego opanowanie jest niezbędne do opanowania ułamków zwykłych i zamiany liczb mieszanych na ułamki niewłaściwe. Od lat ten temat prowadzę z wykorzystaniem klamerek i sznurka na pranie.  Proszę uczniów aby przed lekcja wycięli z kartki formatu A4 T-shirty. dsc_0033

Jak zaczynam tłumaczyć?

11:4=

11-oznacza ile sztuk prania mam wziąć; 4 oznacza ile koszulek może być przypiętych za pomocą jednej klamerki

Zaczynamy wieszać pranie i zauważamy, że zostają 3 koszulki, których nie można powiesić bo jest ich za mało. Zostaje nam reszta.

I tak przykład po przykładzie, powoli, ale dzielenie z resztą staje się jasne.

 

Post Author: Joanna Świercz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *