Po długiej przerwie ponownie powracam na stronę. Przerwa była związana z przygotowaniami do XXVI Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, której jestem koordynatorem. Przygotowania na ukończeniu konferencja zaczyna się 10 lutego więc wracam do pisania bloga.
Dzisiaj z klasa VI utrwalałam umiejętność rozpoznawania brył, ich nazywania, wymieniania podstawowych własności. Podzieliłam uczniów na 6 grup po 3 osoby w każdej. Każda z grup otrzymała 10 klamerek (punkty) oraz packę na muchy. Wszyscy stanęli wkoło 6 złączonych ławek, na których położyłam przygotowaną planszę.
Następnie zaczęłam zadawać uczniom pytania. Oto kilka z nich:
- Która bryła powstaje z obrotu prostokąta?
- Która bryła ma 15 krawędzi?
- Która z brył ma dwie podstawy?
- Która z brył ma zawsze o jeden wierzchołek więcej niż liczba wierzchołków w podstawie?
Zadaniem poszczególnych drużyn było jak najszybsze pacnięcie packa na muchy w tę bryłę. Nie można było podnosić packi dopóki poprawność wskazania nie została potwierdzona przez nauczyciela. Najlepsza dwie druzyny zachowały 6 punktów.