Podczas dnia drugiego Code Week 2018 ( SAP 4 Good i Fundacja TechSoup #meetcode #codeEU) udało się połączyć nabywanie umiejętności matematycznych z kodowaniem robota DOC. Robot poruszał się po planszy w trybie Game.
Jak wyglądała zabawa?
- Uczniowie losowali kartę, a na niej zadanie np. pójść po pieska i zaprowadzić go do Myjni dla psów.
- Po poprawnym zaprogramowaniu robota wołali nauczyciela
- Aby otrzymać kolejną kartę z zadaniem do zaprogramowania musieli rozwiązać zadania matematyczne. Ponieważ w klasie VI jesteśmy teraz na własnościach graniastosłupów zadania podsumowywały ich umiejętności na temat budowy i własności tych brył. Zadania do pobrania Zadania
- Oczywiście tylko poprawne rozwiązania gwarantowały otrzymanie kolejnej karty
Do zaprogramowania było 9 tras czyli do rozwiązania 9 zestawów. Zajęło nam to dwie lekcje.
Poprawne odpowiedzi
