Wyrażenia algebraiczne to duże wyzwanie, wprowadzając te tematy można się zorientować czy dzieciaki są gotowe na przejście z etapu konkretnego na etap formalny. Najważniejsze to przekonać ich, że jest to bardzo proste. Jak każdy nowy temat trzeba go wyćwiczyć, czasami do bólu. Aby im trochę ten proces ułatwić przygotowałam kartę pracy z wieżowcami.
Następnie rozdałam pomiędzy uczniów 15 kart z zadaniami, którymi w trakcie wykonywania zadań mieli się wymieniać. Jedna z kart wyglądała następująco:
Odpowiedzią do zadania na karcie 1 jest wyrażenie: 3 + 2x.
W prawym górnym rogu umieszczone sa dwa kwadraty tzn., że uczniowie powinni w „modułach” poszczególnych wieżowców szukać dwóch pół, pierwszego z wyrażeniem 2x, drugiego z liczbą 3.
Pola te należy zamalować, na wskazany na karcie odpowiedzi kolor. Malowanie poszczególnych „modułów” na określony kolor miało mi ułatwić sprawdzanie poprawności wykonywanych zadań.
Po zakończonej lekcji zebrałam karty z odpowiedziami i kolorowe wieżowce.
Do pobrania